خو

چگونه یک رابطه کارمند/کارفرمایی قوی داشته باشیم؟

نحوه ساخت یک رابطه قوی بین کارمندان و کارفرمایان

آیا شرکت ما در مسیر موفقیت است؟ اگر نه، ممکن است به دلیل روابط ضعیف کارمندان با کارفرما باشد. حفظ روابط مستحکم کارمند/کارفرما مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • بهره وری بیشتر

  • وفاداری بیشتر کارکنان

حل ساده تعارضات 


با توجه به مزیت هایی که تقویت روابط کارمندان با کارفرمایان به دنبال دارد، ارزش این را دارد که برای بهبود روابط بین کارمندان و کارفرما در تیم خود، زمان بگذاریم.

خوشبختانه راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

در این مقاله، کارشناسان مدیریت 15 روش آسان برای بهبود روابط کارمند/کافرما را مورد بحث قرار داده اند.


1) مدیریت ذره بینی نکنیم

وقتی مدیریت ذره بینی انجام دهیم، باعث می شویم کارکنانمان احساس کنند نمی توانند کارشان را انجام دهند. این احساس بر بهره وری و اعتماد به نفس آن ها تاثیر منفی می گذارد. 

یکی از ساده ترین راه ها برای کنترل به اندازه اعضای تیم این است که به آن ها اجازه دهیم ساعات کاری خود را برنامه ریزی کنند.


2) تنوع را در آغوش بگیریم

اگر می خواهیم روابط کارمند/کارفرمای قوی داشته باشیم و کسب و کارمان موفق باشد، بهتر است نیروی کار متنوعی را استخدام کنیم. تنوع در محل کار مزیت افزوده ای دارد که عبارتند از:

ـ عملکرد بهتر کارکنان

ـ طیف وسیع تری از مهارت ها، استعدادها و تجربه ها 

ـ نوآوری خلاقانه

ـ دسترسی به مشتری های گسترده تر


3) درهای دفترمان را باز نگه داریم

یک راه عالی برای شروع ایجاد روابط کارمند/کارفرما، حفظ سیاست درهای باز دفتر خود (کارفرما) است. وقتی اعضای تیم ما احساس راحتی می کنند که با سوالات، نگرانی ها و ایده های جدید به ما (به عنوان مدیر) نزدیک شوند و مشکلات خود را بگویند و این امر به تقویت روابط کارمند و کارفرما کمک می کند.


4) روی مهارت های افراد خود کار کنیم

رابطه ای که با کارمندان خود داریم تا حد زیادی به مهارت های افراد بستگی دارد، مانند:

صبر

همدردی و همدلی

انعطاف پذیری

اعتماد کردن

توانایی گوش دادن


 ویژگی هایی از این دست تا حد زیادی به تقویت روابط کارمند/کارفرما کمک می کند.


5) با کارکنان خود به صورت رودررو ارتباط برقرار کنیم

 اجازه ندهیم اتکای ما به ارتباطات دیجیتالی مانند ایمیل، پیام کوتاه، پیام‌رسانی فوری و وب‌کم مانع از برقراری ارتباط حضوری شود.  مستقیماً با کارمندان خود صحبت کنیم.  به آنها تکالیف را شخصاً بگوییم به جای اینکه فقط از طریق ایمیل این کار را انجام دهیم.

 اعضای تیم خود را در گفتگوهای شخصی درگیر کنیم تا از وضعیت آنها مطلع شویم.  وقتی از نظر فیزیکی در زندگی اعضای تیم خود حضور داشته باشیم، رابطه ما بهبود می یابد.




6) بررسی عملکرد کنیم

 بررسی عملکرد ممکن است راهی برای ایجاد روابط قوی کارمند/کارفرما به نظر نرسد، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند پیوندی بین ما و تیممان ایجاد کند که به آنها الهام بخش بزرگی می‌شود.

 بررسی عملکرد را حداقل هر شش ماه یک بار برنامه ریزی کنیم (هر سه ماه یک بار حتی بهتر است).  در طول این بررسی ها، سعی کنیم به جای اینکه همیشه نکات منفی را برجسته کنیم، روی نکات مثبت تمرکز کنیم.


7) برنامه های توسعه کارکنان ایجاد کنیم

 در ارتباط با بررسی عملکرد خود، یک برنامه توسعه کارمند برای هر یک از اعضای تیم ایجاد کنیم.  این به کارمندان ما این امکان را میدهد که مسیر موفقیت را ببینند و به آنها کمک کند تا بدانند ما، مدیر آنها، در کنار آنها هستیم.


8) زمان با کیفیتی را با کارمندان خود بگذرانیم

 همانطور که ارتباط خوب مستلزم تماس رو در رو است، روابط مستحکم کارمند/کارفرما مستلزم گذراندن زمان با کیفیت با کارمندان است.  فراتر از جلسات عادی تیم برویم.  مدتی را با تیم خود بگذرانیم تا حس رفاقت را که برای یک رابطه کاری قوی ضروری است، تقویت کنیم.


9) محول کردن

 وقتی تفویض اختیار می کنیم، به کارمندان این فرصت را می دهیم که مسئولیت های ما را درک کنند.  این امر به آنها در مورد آنچه درکسب و کار اطرافشان می گذرد آموزش می دهد و به همه ما کمک می کند تا بفهمیم نقاط قوت و ضعف تیم کجاست.


10) منصف باشیم

تمام تلاش خود را بکنیم تا با همه اعضای تیممان به صورت عادلانه رفتار کنیم. این یعنی:

اجرای قوانین برای همه یکسان است

اعمال نگرش مثبت نسبت به همه کارکنان

پاداش کار سخت و موفقیت به یک اندازه

 با انجام این کارها، می‌توانیم از احساس نارضایتی ناشی از بی‌عدالتی اجتناب کنیم.


11)  افزایش انگیزه

 برای تقویت یک رابطه قوی کارمند/کارفرما، راه هایی برای بهبود انگیزه تیم خود بیابیم.  

فعالیت‌هایی مانند تمرکز بر روی تصویر بزرگ، بررسی نتایج، استراحت‌های زیاد، و با کیفیت ماندن در طول مسیر، همگی می‌توانند پیوندهای محکمی را در طول یک پروژه به خصوص دشوار ایجاد کنند.


12) اهداف معقول تعیین کنیم

 غیرممکن را نخواهیم.  و اعضای تیم خود را ملزم به انجام کاری نکنیم که خودمان انجام نمی دهیم. درعوض، اهداف معقولی را تعیین کنیم و از کارمندان خود در این فرآیند حمایت زیادی کنیم.


13) کارکنان را در تصمیم گیری های مهم بگنجانیم

 درست است که برخی از تصمیمات وجود دارد که فقط ما به عنوان کارفرما می توانیم بگیریم.  اما در صورت امکان، کارمندان خود را در فرآیند تصمیم گیری قرار دهیم.  انجام این کار به خصوص زمانی بسیار مهم است که این تصمیم بر خط ‌مشی، اهداف و ابزارهای کار تیم ما تأثیر می‌گذارد.

 به کارمندان کمک کنیم تا احساس ارزشمندی و مهم بودن کنند.  انجام این کار تا حد زیادی به تقویت رابطه کارمند/کارفرما کمک میکند.


14)  صادق باشیم

 صداقت همیشه بهترین سیاست است.  دروغ اعتماد را از بین می برد که به روابط کارمند/کارفرما آسیب می رساند.  پس در همه چیز با کارمندان خود صادق باشیم.  حتی اگر از حرف ما خوششان نیاید، حداقل از صراحت ما قدردانی می کنند و به آن احترام می گذارند.


15)  قوانین خود را رعایت کنیم

 اجازه ندهیم وضعیت ما به عنوان یک مدیر ذهنیت ما را فرا بگیرد. فقط به این دلیل که سرپرست هستیم از ایجاد استثنا برای خود خودداری کنیم.  وقتی با قوانین مشابه کارمندان خود بازی می کنیم، از سناریوی وحشتناک «ما در مقابل آنها» اجتناب می کنیم و روابط کارمند/کارفرمای بسیار قوی تر و طولانی تری ایجاد می کنیم.



 روابط  قوی کارمند/کارفرما را الویت قرار دهیم

 روابط قوی کارمند/کارفرما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.  آنچه برای یک کسب و کار مفید است ممکن است برای کسب و کاردیگری کارساز نباشد.  بنابراین سعی نکنیم روابط کارمند/کارفرمای خود را بر اساس ایده آل های دیگران الگو برداری کنیم.

 آنچه برای ما مفید است را پیدا کنیم و سپس برای حفظ رابطه خوب با تیم خود تلاش کنیم. وقتی روابط قوی کارمند/کارفرما را در اولویت قرار دهیم، کسب و کار خود را در مسیر موفقیت قرار می دهیم.



منبع:

gestling.com





چگونه یک رابطه کارمند/کارفرمایی قوی داشته باشیم؟
TimeYab ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
این پست را به اشتراک بگذارید
ورود to leave a comment

خو

چگونه فرایند استخدامی موفقی داشته باشیم؟
استراتژی جذب نیروی کار خوب