خو

توسعه مهارت های کارکنان

توسعه مهارت های کارکنان


به عنوان یک کارفرما، مهم است مطمئن شویم که به رشد کارکنان خود، چه رشد حرفه ای و چه شخصی آن ها، کمک می کنیم. یک راه عالی برای کمک به رشد کارمندان ارائه منظم بازخوردهای سازنده است. به این حال مهم است مراقب باشیم به اعتماد کارکنان خود آسیب وارد نکنیم، این همان جایی است که اهمیت داشتن هوش هیجانی را در محل کار نشان می دهد.

درباره اینکه چطور می توانیم مهارت های کارکنان خود را تقویت کنیم بیشتر بیاموزیم.

پیشنهاد تایم یاب به شما برای مطالعه‌ی بیشتر: ۱۵ داده‌ی آماری درباره‌ی بازدهی کاری کارکنان

 

چگونه مهارت های کارکنان را توسعه دهیم؟

روش های زیادی برای توسعه مهارت های کارمندان وجود دارد اما دو رویکرد اصلی هستند که به بهترین شکل این کار را انجام میدهند: ارزیابی و آموزش

ارزیابی نقاط قوت و نقاط ضعف کارکنان و آموزش مجموعه مهارت های جدید برای به روز نگه داشتن مهارت های مرتبط با کسب و کار

ارزیابی کارکنان

ارزیابی

راه های زیادی برای ارزیابی مهارت ها و شایستگی های کارکنان وجود دارد. کارمندان مختلف به روش های کاری ما به شیوه های متفاوتی پاسخ می دهند. به همین دلیل بهتر است با آن ها صحبت کنیم تا متوجه شویم کدام روش ارزیابی برای آن ها مناسب تر است. درواقع، برای ارزیابی کارکنان رویکرد یکسانی که برای تمام افراد مناسب باشد وجود ندارد و این بسته به شخصیت افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.


برخی از روش هایی که با آن می توانیم کارکنان خود را ارزیابی کنیم:

ـ جلسات تیم را با دپارتمان یا اعضای تیم خاص خود برگزار کنیم طوری که همه تشویق شوند تا درمورد اینکه پروژه ها چگونه پیش میروند بازخورد بدهند.

ـ موقعیت هایی که به طور مکرر در محل کار پیش می آیند شبیه سازی کنیم و درمورد عملکرد کارمندان خود در این موقعیت ها بازخورد ارائه کنیم.

ـ کارکنان خود را تشویق کنیم تا خود را ارزیابی کنند و از بازخورد آن ها نسبت به خودشان هم استفاده کنیم.

ـ از مشتریان خود به صورت ناشناس بازخورد بگیریم تا به کارمندان نشان دهیم چه بخش هایی به اصلاح یا بهبود نیاز دارد.


دادن بازخورد سازنده به کارمندان چیزی است که باید تمرین شود و ممکن است همه به طور طبیعی این مهارت را نداشته باشند.

هنگام ارائه بازبخورد به کارمندان خوب است به یک سری از نکات توجه داشته باشیم:

ـ جلسه بازخورد را به یک گفتگو تبدیل کنیم نه یک سخنرانی

ـ در صورت امکان به صورت رو در رو صحبت کنیم

ـ بازخوردهای حرفه ای را درنظر بگیریم نه بازخوردهای شخصی

ـ به طور مشخص صحبت کنیم و جایی برای تفسیر باقی نگذاریم


مهم تر از همه، باید اطمینان حاصل کنیم که بازخوردهای سازنده ما موفقیت های کارمندان را برجسته می کنند، نه اینکه تمرکز خود را فقط بر شکست ها و نقاطی که نیاز به بهبود دارند معطوف کنیم!  هیچکس نمی خواهد به ظور پیوسته نظرات منفی دریافت کند، وقتی کارمندانمان در حال پیشرفت هستند آنچه را که خوب پیش می رود برجسته کنیم.

آموزش کارکنان

آموزش

آموزش، بخش کلیدی توسعه حرفه ای است و به عنوان یک کارفرما لازم است بدانیم کارکنان ما چه آموزشی را نیاز دارند چون آموزش آنلاین می تواند به مجموعه مهارت های کارکنان ما کمک کند و اعتماد به نفس آن ها را بهبود ببخشد.

هنگام جستجوی آموزش مناسب برای کارکنان خود چند نکته را به یاد داشته باشیم:

ـ مطمئن شویم آموزش ارائه شده، دانش عملی و کاربردی را فراهم میکند

ـ بررسی کنیم که ارزیابی ها به جای تئوری، کاربردی باشند 

ـ مطمئن شویم این آموزش ها توسط متخصصانی که در صنعت کسب و کار ما کار کرده اند و یا کار می کنند آموزش داده شود

ـ اطمینان حاصل کنیم که برنامه آموزشی با تعهدات کاری کارکنان مطابقت داشته باشد


استفاده منظم کارمندان از آموزش های آنلاین مزایای زیادی دارد، به خصوص اگر صنعت ما جایی است که دانش به طور مداوم در آن به روز می شود. آنچه  امروز بهترین عمل است ممکن است فردا بهترین عمل نباشد و برای موفقیت، نیروی کار باید نسبت به آنچه رهبران صنعت در محل کار خود انجام می دهند به روز باشند.


علاوه بر دانش مخصوص به صنعت، دوره های آنلاین می توانند به کارکنان مهارت های دیگری نیز بیاموزند، مانند:

ـ چگونگی حل مسائل پیچیده

 ـنحوه همکاری با ذینفعان داخلی و خارجی

ـ انتقادی فکر کردن و پردازش اطلاعات جدید

ـ چگونگی تبدیل شدن به یک رهبر موثر


توسعه مهارت های کارکنان چه مزایایی دارد؟


فقط کارکنان نیستند که از آموزش های ارائه شده در محل کار بهره می برند، بلکه کسب و کار ما نیز از آن بهره می برد. سرمایه گذاری روی کارمندان روش خیلی خوبی برای سرمایه گذاری روی موفقیت سازمان است به خصوص اگر به دنبال ایجاد اعتماد و صمیمیت در بین کارکنان خود هستیم.

برخی از مزایایی که سازمان از توسعه مجموعه مهارت های کارکنان به دست می آورد:

ـ بهبود اعتبار و شهرت شرکت با مشتریان و استخدام های احتمالی

ـ فرهنگ سازمانی بهتر، زیر کارکنان می دانند که نسبت به بهبود و پیشرفت آن ها متعهد هستیم

ـ ایجاد رهبران آینده، بنابراین می دانیم همیشه افرادی برای برداشتن گام بعدی آماده هستند


مقاله پیشنهادی: ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب


نیازی به اغراق درخصوص اهمیت آموزش کارکنان نیست. نظرسنجی ها نشان می دهند 74% کارمندان به یادگیری مهارت های جدید و یا آموزش مجدد برای حفظ و ارتقای کار خود تمایل دارند. پس اگر تاکنون با کارکنان خود درباره آموزش مهارت های جدید صحبت نکرده ایم بهتر است این کار را انجام دهیم چون به احتمال زیاد با استقبال آن ها مواجه می شویم.




منبع:

https://www.upskilled.edu



 


توسعه مهارت های کارکنان
TimeYab ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
این پست را به اشتراک بگذارید
ورود to leave a comment

خو

10 نکته برای مدیریت زمان در محل کار